Kadra

Robert Oleś. Projektant książek, typograf i wydawca. Prowadzi autorskie szkolenia z zakresu typografii i projektowania publikacji. Od 2008 roku prowadzi wykłady i warsztaty z projektowania publikacji dla słuchaczy Podyplomowych Studiów Edytorskich na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Wspólnie z Elżbietą Totoń prowadzą pracownię i wydawnictwo d2d.pl promujące dobrą typografię.

Piotr Sierżęga. Projektant grafiki użytkowej. Zajmuje się grafiką reklamową i wydawniczą oraz projektowaniem systemów identyfikacji wizual­nej. Absolwent Wydziału Grafiki krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych.

Filip Modrzejewski. Wydawca książek; pracuje w oficynie W.A.B., gdzie zajmuje się serią »mroczną« oraz eseistyką. Niekiedy prowadzi warsztaty literackie. Członek Stowarzyszenia Magurycz (magurycz.org). Zainteresowania okołoliternicze: książka artystyczna, inskrypcje i upamiętnienia, awangarda XX wieku i jej litery.

Łukasz Dziedzic. Projektuje kroje pism. Można je obejrzeć tutaj.

Michał Jarociński. Projektuje kroje pism. Można je obejrzeć tutaj.

Stefan Szczypka. Artysta grafik, absolwent renomowanej pracowni plakatu Henryka Tomaszewskiego i uczeń Romana Tomaszewskiego, mistrza i mentora polskich typografów. Autor wielu innowacyjnych realizacji ze wszystkich dziedzin projektowania graficznego – prasy, czasopism, książek, plakatu, akcydensów, multimediów, animacji i scenografii. Od połowy lat 80. absolutny pionier komputerowych technik projektowania publikacji, zwany „ojcem polskiego DTP” i prekursor cyfrowej typografii – autor wzorcowego kanonu polskich znaków diakrytycznych i projektant pism dziełowych. Twórca i właściciel Studia STR.

Robert Chwałowski. Autor książki »Typografia typowej książki«, prowadzi witrynę typografia.info.

Adam Twardoch. Szef działu marketingu i zarządzania produktami w firmie Fontlab Ltd., współtwórca serwisu internetowego MyFonts oraz członek zarządu międzynarodowego stowarzyszenia typograficznego ATypI. Regularnie współpracuje z producentami fontów i oprogramowania (m.in. Adobe, Bitstream, Linotype, Microsoft, Monotype) oraz z projektantami pism z całego świata, świadcząc usługi doradztwa w dziedzinie typografii cyfrowej, fontów komputerowych i narzędzi typograficznych. Wykładowca AKT-u od początku istnienia kursu. Wykłada też gościnnie na kierunku projektowania krojów pism na Uniwersytecie w Reading w Wlk. Brytanii, a także na uczelniach w Moskwie i Lipsku. Autor wystąpień i publikacji z dziedziny typografii i fontów komputerowych.

Franciszek Otto. Typograf, projektant krojów pism. Dyplom w pracowni grafiki książki prowadzonej przez prof. Romana Banaszewskiego. Zaprojektował między innymi krój Noteć, zwycięzcę trzeciej edycji konkursu International Digital Type Design Contest, organizowanego przez firmę Linotype.

 

Helena Pryłowska. Projektantka specjalizująca się w identyfikacji wizualnej.

Marian Misiak. Ukończył socjologię na Uniwersytecie Warszawskim i projektowanie krojów pism na Wydziale Typografii i Komunikacji Wizualnej na Uniwersytecie w Reading (UK). Pracował w Londyńskim Researchstudio Neville’a Brody, pełnił funkcję zastępcy dyrektora artystycznego projektu prasowego »Polska The Times«. Aktualnie freelansuje zajmując się typografią multiscriptową, projektowaniem krojów pism i projektowaniem graficznym.

Zbyszek Czapnik. Rozpoczął przygodę z liternictwem w Studiu Typografii Realnej założonym przez Stefana Szczypkę. Od 1992 roku zajmuje się zarówno przygotowaniem fontów do celów komercyjnych, jak również współpracuje z wydawnictwami prasowymi, książkowymi i agencjami reklamowymi. W latach 2005-2009 wykładowca/trener z zakresu aplikacji graficznych i wydawniczych oraz technologii prepress.

Jan Bajtlik. W 2013 ukończył wydział grafiki ASP w Warszawie. Należy do Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej (STGU). Za dyplom popularyzujący czytelnictwo: »Bądź człowiekiem, czytaj!« otrzymał wyróżnienie rektorskie i nagrodę STGU za najlepszy dyplom projektowy 2013. Tworzy plakaty, ilustracje i projektuje książki dla dzieci. Ilustrował między innymi w Time Magazine, The New York Times, Forbes magazine, Architekturze, Tygodniku Powszechnym, Gazecie Wyborczej, Przekroju. Prowadzi warsztaty typograficzne dla dzieci. Wiele jego prac jest zaangażowanych społecznie. Za plakat »Remember« otrzymał srebrny medal na 10 Międzynarodowym Triennale Plakatu w Toyamie i 1 nagrodę na Skopje International Poster Festival 2011 oraz wyróżnienie na 12 Biennale Plakatu w Meksyku. W 2011 otrzymał 1 nagrodę w konkursie AMS za plakat »Dom«. Jego autorska książka dla dzieci »Europa Pingwina Popo« otrzymała wyróżnienie w konkursie na książkę roku 2011 polskiej sekcji IBBY. Miał 15 wystaw indywidualnych, brał udział w blisko 75 wystawach zbiorowych w Polsce i za granicą. W 2014 otrzymał Stypendium Ministra Kultury »Młoda Polska« oraz Stypendium Artystyczne m. st. Warszawy. W maju tego roku ukazała się jego autorska książka edukacyjna o typografii dla dzieci »Typogryzmol« (Wydawnictwo Dwie Siostry) będąca pierwszą publikacją na ten temat w Polsce.

Andrzej Tomaszewski. Typograf, redaktor, drukarz. Autor ponad dwustu artykułów w czasopismach poligraficzno-wydawniczych i bibliologicznych. Napisał kilka książek, m.in. Leksykon pism drukarskich i Architekturę książki. Pracuje w Centralnym Ośrodku Badawczo-Rozwojowym Przemysłu Poligraficznego.

Hans Lijklema. Absolwent Wydziału Projektowania Graficznego ASP Minerva w Groningen, w Holandii. W roku 1996 swoją pracę zawodową rozpoczął jako art director w Saatchi & Saatchi. Następnie w Browarze Okocim (Carlsberg Polska) będąc design managerem odpowiadał za modernizację wizerunku firmy i projekt opakowań. Wrócił do Saatchi & Saatchi, stworzył niezależny dział Saatchi & Saatchi Design, który prowadził jako design director. W roku 2001 Hans Lijklema zdecydował się rozwijać własną pracownię projektową Lijklema Design, którą prowadzi do dnia dzisiejszego z Karoliną Lijklema. Hans Lijklema pisze, redaguje i projektuje książki poświęcone tematyce typografii i projektowania graficznego.